طراحان مفهومی، اسکات رابرتسون

طراحان مفهومی (Concept Designers) ،بخش نخست

معرفی اسکات رابرتسون [1]
هنرمند و دیزاینر مفهوم (کانسپت) آمریکایی متولد 1966 می‌باشد که کارهایش در زمینه طراحی ترانسپورت (حمل و نقل) شناخته شده است. رابرتسون فارغ‌التحصیل کالج هنر و دیزاین پاسادنا، کالیفرنیا می باشد، محلی که هم اکنون در آن مدیریت بخش طراحی را بر عهده دارد.

اسکات در اورگن [2] یکی از ایالت های غرب آمریکا متولد گردید، از دوران کودکی پدر اسکات به عنوان یک هنرمند چگونگی ترسیم و طراحی اسباب بازی‌ها را به او آموخت. سال 1984 در دانشگاه ایالتی اورگن حضور داشت و پس از گذشت دو سال نیم به کالج آرت سنتر دیزاین منتقل گردید و توانست مدرک کارشناسی خود را در طراحی وسایل نقلیه 1990در سال بدست آورد.

پس از فارغ‌التحصیلی به همراه دوست خود نویل پیج [3] شرکت خدمات و مشاوره طراحی محصول را در سانفرانسیسکو تاسیس نمود که بسرعت توانستند طراحی محصولات متنوع و قابل فروشی را در زمینه‌های محصولات پزشکی و ورزشی ارایه دهند، مشتریان این شرکت برندهایی همچون اورست-جنینگز [4]، کسترل [5]، دیزاین اسپرت گیرو [6]، نیسان، ولوو، یاماها، شرکت شوین [7] و فناوری کامپوزیت پزشکی بودند.
در سال 1995 اسکات به همراه نویل جهت تدریس طراحی و طراحی صنعتی به آرت سنتر اروپا در ووی، سوئیس [8] و سپس به دلیل بسته شدن مرکز در اواسط سال 1996 به لس آنجلس نقل مکان کردند. در حقیقت داستان تلخ بسته شدن آرت سنتر سویس نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای اسکات به شمار می‌آید در لس آنجلسی که مجدد توانستند برای طیف گسترده‌ای از مشتریان یک استودیو دیزاین راه‌اندازی نمایند و حاصل آن در مدت هفت سال پس از جابجایی، همکاری و ارایه دیزاین به شرکتهایی همچون بی ام دبلیو، بل اسپورتز [9]، دوچرخه‌های رالی، متل تویز [10]، پاتاگونیا [11]، تیری دی او [12]، فیلم مشهور “گزارش اقلیت” [13]، نایک، تروکسل [14]، راک شوکس [15]، بلک دیاموند [16]، اوو [17]، فیات و نامهای دیگر بود.

  مبل قایقی, سوار بر واکا

اسکات پس از اجرای پروژه‌های متعددی شامل طیف گسترده‌ای از دوچرخه‌ها، کلاه‌های ایمنی و… فعالیت در تدریس را در کالج آرت سنتر دیزاین و کالج آتیس هنر و دیزاین [18]، همچنین به عنوان مشاور دیزاین در صنایع محصولات ورزشی، وسایل سرگرمی، صنعت وسایل نقلیه ادامه می‌دهد. پروژه‌های اخیر او شامل یک شرکت چاپ و نشر کوچک، نشریه استودیو دیزاین پرس [19]، تالیف نوشتار در زمینه طراحی مفهومی، نوشتارهایی مرتبط با چگونگی طراحی وسایل نقلیه، ورک‌شاپ ها و آموزشهای اسکچینگ، طراحی وسایل نقلیه برای یک بازی‌ رایانه‌ای در آینده و دیزاین کلاه ایمنی دوچرخه سواری می‌باشد.

مطالعات موردی:
وسیله نقلیه ال.تی. [20]
در این دو تصویر ترکیبی از تکنیکهای اسکچینگ محصول و روشهای ارایه محصول که اغلب اسکات از آن بهره می‌گیرد نمایش داده شده است، اسکچ‌ها توسط ابزار لاسو نرم افزارهای فتوشاپ و کورل دراو خلق گردیده، اسکچ اول با بهره‌گیری کامل از فتوشاپ، روند گسترش و پرداخت اسکچ بسیار سریع و در برخی مواقع در اثر اکتشافاتی تصادفی توسط دیزاینر پدید آمده است، جهت تمرکز بیننده بر موضوع اصلی اسکچ از چندین لایه به صورت تقدم و تاخر شامل موضوع اصلی، استفاده از فیگور در لایه های بعدی و گاهی محو شده و بک گراند خاکستری فام شامل خطوطی همراستا با محصول جهت ایجاد هارمونی، پویایی و حرکت به خوبی ارایه شده اند.

More concepts:
BOYHOOD DREAMS
OVER THE PASS
BOATS, BOATS, BOATS
PIT STOP
HANGAR 51, HANGAR 47
LOS AERODESLIZADORES
UNDERPASS
RETURNING TO HEADQUARTERS
پژوهش و برگردان: محمود عباسی
تمام حقوق محفوظ است، استفاده از محتوا، نقل قول و یا اشتراک با ارجاع به منابع آزاد است.
1. Scott Robertson
2. Oregon
3. Neville Page
4. Everest-Jennings
5. Kestrel
6. Giro Sport Design
7. Schwinn
8. Vevey, Switzerland
9. Bell Sports
10. Mattel Toys
11. Patagonia
12. 3DO
13. Minority Report
14. Troxel
15. Rock Shox
16. Black Diamond
17. OVO
18. Otis College of Art and Design
19. Design Studio  Press
20. L.T. VEHICLES

درود، به وب‌نوشت من خوش آمدید. دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی(دیزاین) صنعتی از دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی هستم و در زمینه طراحی محصول و متمرکز بر فرنیچر دیزاین فعالیت می‌کنم. داده‌های رایانامه، شماره تماس و پیوندهای دیگر در اینجاست. همچنین انتشار و بازنشر محتواها و تصاویر آزاد است و از اینکه در انتهای نوشتاری که باز نشر می‌کنید به منابع اشاره شده از شما سپاسگزارم.

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023