اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری, طراحی و ترکیب رنگ

اتاق نهار خوری, طراحی و ترکیب رنگ

سال های سال تاثیر رنگ بی اهمیت جلوه داده می شد، اما این روزها، بزرگ‌ترین دل‌مشغولی طراحان داخلی، به کار بردن رنگ است و آن را به چشم بخشی مهم و پرچم دار دکوراسیون منزل می بینند. امسال رنگ ها در اتاق غذاخوری، طیف وسیعی از رنگمایه ها را، از پر رنگ تا کم رنگ، دربرمی گیرد؛ اگر می خواهید در عرصه طراحی اسم و رسمی برای خود دست و پا کنید، همین عنصر عصای جادویی شماست. پس بیایید در دنیای رنگ ها و ترکیب های مدرن گشتی بزنیم و برای رنگ اتاق نهار خوری الهام بگیریم!

پالتی از رنگ برای انواع ذائقه ها

یافتن رنگ مناسب یا ترکیبی از آن برای اتاق غذاخوری، بیشتر به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد. اما قبل از تصمیم گیری باید تاثیر قطعی رنگ ها را در حین صرف غذا بر خود و مهمان تان بدانید. رنگ می تواند بر احساسات درونی افراد تاثیری عمیق بگذارد و رفتار کسانی که دور میز اتاق غذاخوری نشسته اند، تغییر دهد. پس فراموش نکنید رنگ های که در محیط به کار می برید برعکس العمل های میهمان هایتان موثر است.
برای مثال، گفته می شود نارنجی در تحریک اشتها موثر است، حال آنکه رنگ قرمز علاوه بر کمک به هضم غذا، فضا را برای استقبال از میهمان گرم تر می کند.

اتاق نهار خوری

وسعت دادن به فضا

به احتمال زیاد از انواع گزینه های رنگی برای جغرافیای محل زندگی خود اطلاع دارید. اگر خانه ی شما در منطقه ای بنا شده که به زمستان های طولانی و روز های کوتاهش معروف است، رنگ انتخابی تان باید به بخش تیره تر اتاق غذا خوری روح ببخشد و آن را خوشایند کند.

  استیم پانک, ظهور استیم‌پانک

طیف های مختلف رنگ‌ زرد همیشه انتخاب خوبی هستند، مخصوصا برای اتاق های غذاخوری بدون پنجره. تزئیناتی به سبک فرانسوی، با طیفی از رنگ زرد در کنار سفید و مبلمان آبی جلوه خاصی به اتاق ناهار خوری می دهد به ویژه اگر با عناصر تزئینی دیگر، حال و هوای بهار را در روستاهای فرانسه تداعی می کند.

رنگ های شید (رنگ هایی که با سیاه ترکیب شده اند) یا حتی تیره تر نباید مظلوم واقع شوند، پاپریکا که از قرمز آجری تیره تر است، درعین حال که فضا را گرم می کند و وسیع تر جلوه می دهد، به هر اتاقی به اندازه ی کافی چاشنی نشاط اضافه می کند. عناصردکوری فیروزه ای با این رنگ به خوبی هماهنگ می شود. برای تزئین بیشتر می توانید روی میز را با وسایل غذا خوری، دیس ها و حتی بلورجات بپوشانید.

اتاق نهار خوری

تم های حداکثرگرایانه (ماکسیمالیستی)

در حالی که مینیمالیسم با بی پروایی، نوعی از زیبایی شناسی رابا حداقل المان های رنگی رواج می دهد، ماکسیمالیسم پنجره ها را می گشاید و اجازه می دهد ابتکارات رنگی جسورانه مثل هوای تازه به همه جای خانه سرک بکشد. ماکسیمالیسم جایی است که می توانید در آن خودی نشان بدهید، پس رنگ های مکمل یکدیگر را انتخاب کنید، البته توجه داشته باشید که تضاد کافی میان آنها وجود داشته باشد.

چرا دیوار شاخص را قرمز لاکی چینی نکنیم، و دیوار های دیگر را با کاغذدیواری جذاب و تک رنگ نپوشانیم؟ ماکسیمالیسم در فضای داخلی چشمگیر است، پس خجالت نکشیدو به رنگ لاکی روی دیوارها لبخند بزنید، حالا فقط کافی است روی میز را نورپردازی کنید، سرتاسر آن را با گل بیارایید و شاهد شگفت زدگی مهمانان تان باشید. نکته این است که وقتی گروهی از دوستان تان را برای یک وعده غذای عالی دعوت می کنید‌ و گفتگوی هیجان انگیزی دارید، دیگر همه جا سفید و کسالت بار به نظر نمی رسد.

  مبل لاوست; صندلی عشق یا صندلی دوستی

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

اتاق نهار خوری

منابع:
khooger.news

استودیو دیزاین عباسی; نواندیشی، نوآفرینی و نوآوری به‌واسطه دانش طراحی، زیبایی‌شناختی و ساخت دقیق برای مبلمان شهری، اداری، فضای باز و خانه است. خرید از فروشگاه آنلاین

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023