طراحی مبلمان شهری

پارکلت; فراتر از دیزاین فضاها و طراحی مبلمان شهری

پارکلت; فراتر از دیزاین فضاها و طراحی مبلمان شهری

معماران اينترستيک (INTERSTICE Architects) طراحان پاركلت سان ست (Sunset Parklet) در سانفرانسیسکو است. شاید این سوال پیش آید که پاركلت (Parklet) چیست؟ در پاسخ بایستی گفت پارکلِت بخشی از فضای پیاده‌ رو است که فضای بیشتر و امکانات رفاهی برای مردمی که از یک خیابان استفاده می ‌کنند، فراهم می‌‌کند.

طراحی مبلمان شهری

اما پارکلت سان‌ست (Sunset Parklet) به عنوان یک پاركلت (Parklet) تمام چوب و منعطف، یک مبلمان شهری به شمار می‌آید كه در منطقه سانت‌ست (Sunset) شهر سانفراسيسكو (San Francisco) قرار گرفته است. اين دیزاین، متفاوت از ديگر مبلمان های شهری است كه فرم تنديس وارانه آن برگرفته از توپوگرافی خيابان معروف اپ هيل و داون هيل سان فرانسيسكو (San Francisco) است.

لايه‌های چوبی موج دار با ابعاد ٥٠ فوتی، چهار مسير را در پارکلت سان ست (Sunset Parklet) شكل مي‌دهند كه شامل پلت‌فرم مربوط به پارک دوچرخه، ميز و نيمكت‌های استراحت، باكس های گياهان و فضای قابل دسترس از تراز خيابان است. این دیزاین برنده جايزه طراحی شهری است كه با عملكرد و سرويس‌دهی به كاربرهای متفاوت از اقشار مختلف جامعه و برای رفاه و تشويق به گردهمايی جامعه طراحی شده است.

پارکلت

پارکلت

طراحی مبلمان شهری

طراحی مبلمان شهری

طراحی مبلمان شهری

طراحی مبلمان شهری

منابع:
Intersticearchitects
Archalife

  طراحی میز: عمیق همانند میز ناهارخوری

استودیو دیزاین عباسی; نواندیشی، نوآفرینی و نوآوری به‌واسطه دانش طراحی، زیبایی‌شناختی و ساخت دقیق برای مبلمان شهری، اداری، فضای باز و خانه است. خرید از فروشگاه آنلاین

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023