Furniture Design

استودیو لینا و مبلمان شزلون ماه

مبل شزلون چیست:

مبل شزلون Chaise longue یکی از انواع مبلمان با شکل غیر متعارف است که ریشه آن در فرانسه و مصر بوده و دارای طول بسیار کشیده‌ است. این نوع صندلی در زبان انگلیسی به صندلی بلند یا long chair شناخته می‌شود و در ایالت متحده اغلب به صورت salo chaise نوشته شده است.
پیشینه: صندلی‌های نامتعارف شزلون برای اولین بار در قرن شانزدهم میلادی در فرانسه طراحی گردید. دلیل طراحی این نوع مبلمان فراهم ساختن شرایط ایده‌آل برای استراحت افراد ثروتمند بر روی صندلی‌های کشیده و بدون تکیه‌گاه بود. در ابتدای ظهور مبلمان شزلون، نماد و سمبل مجلل و لوکس بود که با گران‌ترین مواد ساخته می‌شد. در دنیای امروز این نوع صندلی به نوعی تلفیق زندگی لوکس و مدرن می‌باشد که در اتاق مطالعه، کتابخانه و اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده می‌شود. زیگموند فروید؛ پدر علم روانکاوی، از مبل شزلون برای تحلیل رفتار و روان بیماران خود استفاده می‌کرد. امروزه نیز بسیاری از روانشناسان از این نوع صندلی برای بررسی وضعیت روحی و روانی بیماران و مراجعه کنندگان خود استفاده می‌کنند.

مبلمان شزلون

استودیو اسلوونیایی لینا (LINA) با نشانِ; دمدمی مزاج-اما عجیب، ماژول دیگری از مبلمان چند منظوره ارایه داده است که در راستای کارکردهای گوناگون از تغییر شکل نیز پیروی می‌کند. مبل شزلونِ ماه یک مبل، یک تخت، یک میز و یک صندلی در یک محصول واحد است که به واسطه اتصالات منعطف خود به روش‌های مختلف پیکره‌بندی و پیکره‌بندی دوباره می‌شود.

این محصول نگرشی متفاوت با هدف استفاده بهینه از فضا است که ماژول‌های گوناگون مبلمان را در یک محصول ارایه می‌دهد. مبلمان شزلون استودیو لینا در طیف گسترده‌ای از 36 رنگ به شما این امکان را می‌دهد که در فضای داخلی مبلمانی مهیج‌تر، چیدمان‌‌های متفاوت‌تر و نوآورانه خلق نمایید.

  سیستم قفسه‌بندی اداری آنتونیو سیتریو

لینا ویژگی هماهنگی را در ساختار و شکل محصول و همچنین در فضای داخلی درنظر گرفته است، قابلیت جداسازی ویژگی دیگری است که “ماه” را متفاوت می‌سازد. ویژگی جداسازی و چیدمان از طرفی دیگر یک عنصر سرگرم کننده و ارزشمند است که محصول را در صورت عدم استفاده به یک سازه کم حجم تبدیل می‌کند.

مبلمان شزلون

مبل شزلون

پژوهش و برگردان: محمود عباسی

درود، به وب‌نوشت من خوش آمدید. دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی(دیزاین) صنعتی از دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی هستم و در زمینه طراحی محصول و متمرکز بر فرنیچر دیزاین فعالیت می‌کنم. داده‌های رایانامه، شماره تماس و پیوندهای دیگر در اینجاست. همچنین انتشار و بازنشر محتواها و تصاویر آزاد است و از اینکه در انتهای نوشتاری که باز نشر می‌کنید به منابع اشاره شده از شما سپاسگزارم.

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023