میز عسلی

سه میز عسلی متداخل، فرانک گری

سه میز عسلی متداخل، فرانک گری:

از دیگر عناصرِ مجموعه‌ی «لبه‌های آسان»ِ فرانک گری، می‌توان از سه میز عسلی متداخل یاد کرد که با فرمِ صلب و مکعبی خود، جلوه‌ای ناب و بی‌پیرایه دارند. این میزهای کوچک هندسی که در دلِ هم فرو می‌روند، به شدت دوست‌داشتنی هستند و هر بیننده‌ای را به تملّکِ خود وسوسه می‌کنند.

میز عسلی

پس از صندلی ویگِل، صندلی کناری دیگری از مجموعه‌ی لبه‌های آسان، که یک خطِ ممتدِ اکسترودشده را در قالبِ یک صندلی بی‌دسته بازمی‌نمایاند، از اهمیت و شهرت ویژه‌ای برخوردار است. در این صندلی نیز، گری لبه‌های مقطع را با ورقِ فیبر پوشانده و جلوه‌ای محکم و مقاوم بدان بخشیده است. نمونه‌ای دیگر از این گروه آثار گری، یک محفظه‌ی نگهداری بطری‌های نوشیدنی با ظرفیتِ 9 بطری است که با پیکره‌ای مانند آجرهای سوراخ‌دار، از لایه‌های ورقِ کارتن (اِج‌بورد) با روکشی از ورقِ چوب‌پنبه در حدودِ سال 1980 ساخته شده است.

میز عسلی

میز عسلی

میز عسلی

پژوهش و برگردان: ایمان آزادگان
Easy Edges Furniture & Product Series, Designed by Frank Gehry, Made of Corrugated Cardboard
Easy Edges Side Chair: 1972Easy Edges Low Table Set: 1972
Easy Edges Bottle Rack: Circa 1980

  طراحی مبلمان و میس وان در روهه

کارشناس ارشد طراحی صنعتی و پژوهشگر طراحی مبلمان. (*تمامی حقوق این نوشتار برای ایمان آزادگان در استودیو دیزاین عباسی محفوظ و باز نشر آن با ذکر منبع و لینک آزاد است.)

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023