طراحی ميز و صندلی

طراحی ميز و صندلی نیگرو با ورق کارتن

طراحی ميز و صندلی نیگرو با ورق کارتن

ديگر طرحِ پازل‌گونه‌ي نيگرو در سال 2009، طراحی ميز و صندلی از جنس ورقِ كارتن براي خردسالان بود. مجموعه‌ای نشاط‌آور که البته بزرگسالان را نيز ساعت‌ها سرگرم و مشعوف مي‌كرد. گفتنی است که ایده‌ی بهره‌گیری از ورق کارتن در ساخت مبلمان، از جمله ایده‌های ناب و خلاقانه‌ای است که نخستین بار به شکلِ جدی از سوی فرانک گری، طراح کانادایی-آمریکایی در سال‌های آغازین دهه‌ی 1970 به کار گرفته شد و به آثاری شگفت‌انگیز و چشمگیر انجامید که بیشتر در موزه‌ها و نمایشگاه‌ها درخشیدند؛

طراحی ميز و صندلی

ولی چندان در عرصه‌ی تولید انبوه، توفیقی حاصل نکردند. اما فیلیپ نیگرو، با بازگشت به این ایده‌ی هوشمندانه، بدان ماهیتی تازه و صنعتی بخشیده و آن را به محصولی اقتصادی با قابلیت تولید انبوه بدل کرده است. اين مجموعه‌ی وسوسه‌انگیز كه شامل تعدادي ورق‌هاي كارتنی دايكات‌شده با خطوط برش (پرفراژ) است، در بسته‌هاي فشرده و سبك‌وزن عرضه شده و استفاده‌گر بر پايه‌ي نقشه‌ي راهنماي موجود دربسته، اقدام به سرهم كردن قطعات ميز و صندلي مي‌كند و خود در فرایندِ ساختِ مبلمان مشارکت می‌جوید.

پس از ساخت مبلمان نیز، كودكان مي‌توانند ميز و صندلي خود را به رنگ‌های دلخواه رنگ‌آميزي و آرایش نموده و از آن در محيط زندگي خويش لذت ببرند. اين مجموعه كه با عنوان ساخت‌وساز از سوي شركت ايتاليايي اسكيچ عرضه شده، در حقيقت ديگر نرم‌افزار طراحي نيگرو به شمار مي‌رود.

طراحی ميز و صندلی

طراحی ميز و صندلی

طراحی ميز و صندلی

طراحی ميز و صندلی

پژوهش و برگردان: ایمان آزادگان
Build Up Cardboard Furniture, Designed by Philippe Nigro, Manufactured by Skitsch, Italy, 2009.

  مجموعه مبلمان اداری بی نهایت

کارشناس ارشد طراحی صنعتی و پژوهشگر طراحی مبلمان. (*تمامی حقوق این نوشتار برای ایمان آزادگان در استودیو دیزاین عباسی محفوظ و باز نشر آن با ذکر منبع و لینک آزاد است.)

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023