قفسه‌بندی اداری

سیستم قفسه‌بندی اداری آنتونیو سیتریو

سیستم قفسه‌بندی اداری آنتونیو سیتریو

آنتونیو سیتِریو با طراحی سیستمِ قفسه‌بندی اداری «ترنسفیر» در سال 2000 برای شرکت ویترا، گامی دیگر به سوی روح‌بخشی به محیط اداری برداشت. این سیستم ترکیب و توسعه‌پذیر با رویکردِ تولید صنعتی، افزون بر آنکه کارایی و بهره‌وری را در محیط کار بهبود می‌بخشد، با تمرکز بر گونه‌گونیِ رنگ، بافت و جنس، محیطِ یکنواختِ اداری را به محیطی دلپذیر و شورانگیز ارتقا می‌دهد. وی در آفرینشِ این سیستمِ صنعتی، از رنگ‌هایی چشمگیر و برانگیزنده، که به ‌ندرت در فضاهای اداری به کار می‌روند، بهره گرفت.

قفسه‌بندی اداری

رنگ‌هایی که افزون بر جلوه‌ی بصری، می‌توانند نقشی سودمند در نظم‌بخشی به سیستمِ ذخیره‌سازی و بایگانی ایفا کنند و یک نظامِ طبقه‌بندی سامان‌یافته‌تر را فراهم نمایند. تأثیراتِ طراحی پیشروی ایتالیایی و به ویژه رویکردِ احساسی-انقلابی سبکِ ممفیس در این مجموعه نیز هویداست؛ هر چند که گرایشی کارکردی‌تر و امروزی‌تر را به نمایش می‌گذارد و بر خلافِ ممفیس، چندان در بندِ ساختارشکنی نیست.

قفسه‌بندی اداری

قفسه‌بندی اداری

قفسه‌بندی اداری

قفسه‌بندی اداری
پژوهش و برگردان: ایمان آزادگان
Transphere Office Shelving/Storage System, Designed by Antonio Citterio, Manufactured by Vitra, Germany, 2000.

  طراحی صندلی، انعکاسی از نفت و روغن

کارشناس ارشد طراحی صنعتی و پژوهشگر طراحی مبلمان. (*تمامی حقوق این نوشتار برای ایمان آزادگان در استودیو دیزاین عباسی محفوظ و باز نشر آن با ذکر منبع و لینک آزاد است.)

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023