FormaCemento euclide 800x600 1 مبلمان بتنی

مبلمان بتنی (پیدایش، تاریخچه و کاربردها)

مبلمان بتنی:
تطبیق پذیری بتن منجر به ظهور آن در شکل‌های غیر سنتی متعددی مانند مبلمان، مجسمه سازی و هنر شده است. با توجه به بهبود تکنیک‌های قالبسازی ومدلسازی، اکنون می‌توان مبلمان‌های پیچیده‌تری را با استفاده از بتن خلق کرد. دوام بیشتر بتن ویژگی به محصولات می‌دهد که می توان آنها را در داخل یا خارج از خانه قرار داد و یا از آنها به عنوان المان‌های شهری و مبلمان در پارک های محلی و مناطق شهری بهره گرفت.

طراحی مبلمان بتنی به سرعت در حال پیشرفت است و در حال حاضر مبلمان سیمانی در داخل خانه معاصر پدیدار شده است. پیشخوان‌های بتنی قالب‌گیری شده در آشپزخانه سطوح یکسان، تعریف شده و مشخصی هستند اما طراحان مبلمان مواد را به روشی بسیار مدرن وارد خانه می کنند.

مبلمان بتنی

تاریحچه:
اکتشافات اخیر نشان می دهد که بتن بیش از 4000 سال پیش در بین النهرین و روم باستان استفاده شده است. با این حال، استفاده از بتن در طراحی داخلی و مبلمان در دوره‌های پس از آن و با تاخیر بسیار، در اوایل قرن بیستم آغاز شد. توماس ادیسون به عنوان پیشگام توسعه بتن و اولین کسی که استفاده از مبلمان بتنی را پیش بینی کرد، شناخته می شود.
در این راستا شرکت سیمان ادیسون ادغام شده با شرکت سیمان پرتلند، فن آوری های آسیاب سنگ معدن را جهت گسترش و توسعه سیمان بادوام تر برای ساخت خانه های بتنی و بلوک های ساختمانی بزرگ آغاز کردند. ادیسون کابینت های گرامافون بتنی خلق کرد و در ادامه ساخت آلات موسیقی بتنی، یخچال و مبلمان را پیشنهاد داد.

  گائتانو پسکه طراحی مبلمان سری آپ

مبلمان بتنی

مبلمان بتنی در طراحی داخلی:
بیشتر موارد استفاده از بتن برای مقاصد بیرونی است، اما شرکت های زیادی وجود دارند که مبلمان داخلی را نیز طراحی و تولید می‌کنند. بزرگترین مسله افزودن محصولات بتنی در داخل یک ملک، وزن قطعه مبلمان است (که در حقیقت توسط روشهای ساخت نوین و فن آوری متریال، مسله وزن بالای محصولات بتنی توسط طراحان حل شده است که در مقاله ای در همین سایت به بررسی آن خواهیم پرداخت). از مزایای محصولات و مبلمان بتنی می‌توان به دوام شگفت انگیز و زیبایی بی نظیرآن اشاره کرد.
المان‌های بتنی داخلی به طور کلی با ساختن فرمی به شکل و طرح مورد نظر شما طراحی و اجرا می‌شوند. سبک، ابعاد و دیزاین بالقوه محصولات بتنی منحصر و متعلق به افرادی است که قالب را طراحی و تولید می کنند. بسیاری از مردم دوست دارند از بتن در حمام خود با روشویی‌های بتنی که دارای سینک های یکپارچه هستند استفاده کنند. همچنین آشپزخانه هایی با طراحی زیبا وجود دارند که دارای جزایر بتونی یا میزهای غذاخوری بزرگ هستند.

مبلمان بتنی

مبلمان بتنی

مبلمان بتنی

برای طراحی و ساخت مبلمان بتنی با استودیو دیزاین عباسی تماس حاصل فرمایید یا محصولات تولید شده در دیزاین استور را بررسی کنید.

درود، به وب‌نوشت من خوش آمدید. دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی(دیزاین) صنعتی از دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی هستم و در زمینه طراحی محصول و متمرکز بر فرنیچر دیزاین فعالیت می‌کنم. داده‌های رایانامه، شماره تماس و پیوندهای دیگر در اینجاست. همچنین انتشار و بازنشر محتواها و تصاویر آزاد است و از اینکه در انتهای نوشتاری که باز نشر می‌کنید به منابع اشاره شده از شما سپاسگزارم.

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023