مجموعه مبلمان

مجموعه مبلمان سوشی اوج سرزندگی برزیل

مجموعه مبلمان سوشی اوج سرزندگی برزیل

اوج سرزندگی و شورانگیزی برزیل و فرهنگِ کارناوالی آن را می‌توان در مجموعه‌ی مبلمان سوشی به چشم دید. سوشی، مجموعه‌ای از صندلی با فرم‌های گوناگون است که با جشنواره‌ای از رنگ‌های درخشان، کودکِ درونِ هر بیننده‌ای را از بند می‌رهاند و به سرود فرا می‌خواند. اُومبِرتو و فرناندو، این مجموعه را در سال‌های 2002 و 2003 طراحی و تکمیل کردند. شاخص‌ترین اثر این مجموعه، سوشی شماره‌ی چهار است که از انبوهی از باریکه‌های ریش‌ریش‌شده‌ی نمدی، در طیفی از رنگ‌های درخشان تشکیل شده است.

این باریکه‌ها در درون شبکه‌ای دایره‌مانند از حلقه‌های فلزی ظریف، فشرده و لوله شده‌اند و بر روی یک ساختارِ آهنی جوشکاری‌شده جای گرفته‌اند. این مجموعه تا حدودی یادآورِ آثار طراحِ نامدارِ هلندی، تِژو رِمی و به ویژه «صندلی کهنه‌لباس» اوست که پس از ارائه در سال 1991، به عنوانِ نمادی از بازیافت و اکودیزاین در نشریات و محافل طراحی شناخته شد.

مجموعه مبلمان

مجموعه مبلمان

مجموعه مبلمان

مجموعه مبلمان

پژوهش و برگردان: ایمان آزادگان
Sushi IV Chair, Designed by Fernando & Humberto Campana, Manufactured by Studio Campana, Brazil, 2003.

  سه میز عسلی متداخل، فرانک گری

کارشناس ارشد طراحی صنعتی و پژوهشگر طراحی مبلمان. (*تمامی حقوق این نوشتار برای ایمان آزادگان در استودیو دیزاین عباسی محفوظ و باز نشر آن با ذکر منبع و لینک آزاد است.)

انتشار دیدگاه:

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

جشنواره مبلمان شهری طراحی محصول (کنترل تردد) خانه‌ای با شیروانی قرمز طراحی و ساخت مبلمان کتابهایی با موضوع اقتصاد رفتاری راه هنرمند، بازیابی خلاقیت معرفی کتاب، دیزاین بریف نرم افزار طراحی صنعتی ایده‌پردازی یک محصول
طراحی و ساخت مبلمان ابزارهای اسکچینگ
محتوای جدید را به من خبر بده رد
© Mahmoud Abbasi 2023